Ο Lewis Hamilton παρακολουθεί τη δοκιμή της Mercedes-AMG Project ONE στην αεροδυναμική σήραγγα.
Δυστυχώς, το βίντεο που επιθυμείτε να δείτε δεν είναι διαθέσιμο αυτή τη στιγμή. Προσπαθήστε ξανά αργότερα.
Εκ νέου προβολή

Mercedes-AMG Project ONE: Τεχνολογία Formula 1 για το δρόμο.

Mercedes-AMG Project ONE: Τεχνολογία Formula 1 για το δρόμο.

Παγκόσμια πρεμιέρα στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου.

Παγκόσμια πρεμιέρα στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου.

Στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου (IAA) της Φρανκφούρτης, έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα της η Mercedes-AMG Project ONE: για πρώτη φορά, το διθέσιο super σπορ showcar μεταφέρει, σχεδόν πλήρως, την πλέον σύγχρονη και αποδοτική υβριδική τεχνολογία της Formula 1 στο δρόμο και σηματοδοτεί την κορύφωση της επετείου 50 χρόνων της AMG. Η απόδοση του υβριδικού performance μοντέλου προβλέπεται ότι θα ξεπερνά τους 1.000 ίππους, ενώ η τελική του ταχύτητα θα υπερβαίνει τα 350 km/h. Το showcar συνδυάζει τις ασυναγώνιστες σπορ επιδόσεις και την πρακτική υβριδική τεχνολογία της Formula 1 με την υποδειγματική αποδοτικότητα. Μία παγκόσμια μοναδικότητα.

Ένας υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας και τέσσερις ηλεκτροκινητήρες.

Πανοραμική άποψη της Mercedes-AMG Project ONE.
Πανοραμική άποψη της Mercedes-AMG Project ONE με ανοικτό αμάξωμα.

Ένας υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας και τέσσερις ηλεκτροκινητήρες.

Το ηλεκτρικό υβριδικό σύστημα κίνησης High Performance της Mercedes-AMG Project ONE προέρχεται κατευθείαν από τη Formula 1 και αναπτύχθηκε σε στενή συνεργασία με τους ειδικούς στο μηχανοκίνητο αθλητισμό της Mercedes-AMG High Performance Powertrains από το Brixworth. Αποτελείται από μια ολοκληρωμένη και έξυπνα δικτυωμένη μονάδα υβριδικού, υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα εσωτερικής καύσης με τέσσερις συνολικά ηλεκτροκινητήρες: έναν ενσωματωμένο στο στροβιλοσυμπιεστή, έναν ακριβώς πάνω στον κινητήρα εσωτερικής καύσης και συνδεδεμένο με τον στροφαλοφόρο άξονα, και δύο που μεταδίδουν κίνηση στους μπροστινούς τροχούς.

Κινητήρας τοποθετημένος κεντρικά πίσω με έως 11.000 σ.α.λ.

Κινητήρας τοποθετημένος κεντρικά πίσω με έως 11.000 σ.α.λ.

Ο υβριδικός βενζινοκινητήρας V6 1,6 λίτρων, με σύστημα άμεσου ψεκασμού και ηλεκτρικά υποστηριζόμενη υπερπλήρωση από έναν στροβιλοσυμπιεστή, προέρχεται απευθείας από το αγωνιστικό αυτοκίνητο Formula 1 της Mercedes GP Petronas. Για την επίτευξη υψηλού αριθμού στροφών, τα μηχανικά ελατήρια βαλβίδων έχουν αντικατασταθεί από πνευματικά. Έτσι, ο κεντρικά πίσω τοποθετημένος κινητήρας, μπροστά από τον πίσω άξονα, περιστρέφεται ακούραστα έως και τις 11.000 σ.α.λ., χωρίς κανέναν ανταγωνιστή προς το παρόν. Για μεγαλύτερη διάρκεια ζωής και για να είναι δυνατή η χρήση αμόλυβδης βενζίνης του εμπορίου αντί αγωνιστικού καυσίμου, οι στροφές διατηρούνται συνειδητά κάτω από το όριο της F1.

Driving Performance του μέλλοντος.

Driving Performance του μέλλοντος.

Από τις απαρχές του μηχανοκίνητου αθλητισμού, οι μηχανικοί ονειρεύονταν να μεταφέρουν την τεχνολογία αγώνων στο δρόμο. Τώρα, η Mercedes-AMG πραγματοποιεί αυτό το όνειρο σε κορυφαίο δυνατό επίπεδο.

Μπροστινή άποψη της Mercedes-AMG Project ONE.

"Ο μηχανοκίνητος αθλητισμός δεν είναι αυτοσκοπός για εμάς. Σε ένα έντονα ανταγωνιστικό περιβάλλον, αναπτύσσουμε τεχνολογίες από τις οποίες επωφελούνται στη συνέχεια και τα οχήματα σειράς παραγωγής μας. Σήμερα, αξιοποιούμε τις εμπειρίες και επιτυχίες από τρία παγκόσμια πρωταθλήματα κατασκευαστών και οδηγών, ώστε να φέρουμε για πρώτη φορά την τεχνολογία της Formula 1 στο δρόμο: με τη Mercedes-AMG Project ONE", λέει ο Δρ. Dieter Zetsche, Πρόεδρος Δ.Σ. της Daimler AG και Διευθυντής της Mercedes-Benz Cars.

Πίσω και πλευρική άποψη της Mercedes-AMG Project ONE.

Το concept car κάνει πολλές σαφείς αναφορές στο επερχόμενο μοντέλο παραγωγής. "Το hypercar είναι το πιο φιλόδοξο εγχείρημά μας μέχρι σήμερα. Σηματοδοτεί άλλη μία κατάκτηση της επιτυχημένης στρατηγικής εξέλιξης της Mercedes‑AMG σε μάρκα Performance και σπορ αυτοκινήτων. Το Project ONE επαναπροσδιορίζει τις σημερινές τεχνολογικές μας δυνατότητες και με το συνδυασμό αποδοτικότητας και επιδόσεων που προσφέρει γίνεται το απόλυτο σημείο αναφοράς. Ταυτόχρονα, το Project ONE δίνει μια πρώτη εικόνα του μελλοντικού AMG Driving Performance", λέει ο Tobias Moers, Γενικός Διευθυντής της Mercedes-AMG GmbH.

Ένα θαύμα στροφών στον μπροστινό άξονα.

Ένα θαύμα στροφών στον μπροστινό άξονα.

Οι ηλεκτροκινητήρες στον μπροστινό άξονα αναπτύσσουν απίστευτες στροφές της τάξεως των 50.000 σ.α.λ. – η σημερινή τεχνολογία φτάνει τις 20.000 σ.α.λ.

Μπροστινή και πλευρική άποψη της Mercedes-AMG Project ONE.

Ο κινητήρας υψηλών στροφών υποστηρίζεται από έναν στροβιλοσυμπιεστή προηγμένης τεχνολογίας. Οι στρόβιλοι καυσαερίων και συμπιεστή είναι διαχωρισμένοι μεταξύ τους και βέλτιστα τοποθετημένοι ως προς την πλευρά καυσαερίων και αναρρόφησης του κινητήρα V6 και συνδέονται μεταξύ τους με έναν άξονα. Πάνω σε αυτόν τον άξονα, βρίσκεται ένας ηλεκτροκινητήρας ισχύος περ. 90 kW, ο οποίος ανάλογα με την κατάσταση λειτουργίας του στροβίλου του συμπιεστή, κινεί ηλεκτρικά το αυτοκίνητο με 100.000 σ.α.λ. – για παράδειγμα, κατά την εκκίνηση ή μετά από μεταβολή του φορτίου. Η ονομασία αυτής της μονάδας, που προέρχεται από τη Formula 1, είναι MGU-H (Motor Generator Unit Heat).

Αποκρίνεται πιο γρήγορα από έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα V8.

Αποκρίνεται πιο γρήγορα από έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα V8.

Το μεγαλύτερο πλεονέκτημα: εξαλείφεται πλήρως η υστέρηση, δηλαδή, η καθυστερημένη απόκριση στις
εντολές που δίνει ο οδηγός με το πεντάλ γκαζιού λόγω της αδράνειας του μεγάλου συμπιεστή.
. Ο χρόνος απόκρισης είναι σημαντικά μειωμένος και είναι
πιο σύντομος ακόμα και από σε ό,τι σε έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα V8.

Άποψη του κόκπιτ της Mercedes-AMG Project ONE.
Πίσω και πλευρική άποψη της Mercedes-AMG Project ONE.

Ο ηλεκτρικός στροβιλοσυμπιεστής προσφέρει άλλο ένα πλεονέκτημα: χρησιμοποιεί ένα μέρος της πλεονάζουσας ενέργειας από τη ροή των καυσαερίων για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας σαν δυναμό, την οποία είτε αποθηκεύει μέσω ανάκτησης στην μπαταρία ιόντων λιθίου υψηλής τάσης είτε την τροφοδοτεί για πρόσθετη ώθηση σε άλλον ηλεκτροκινητήρα. Αυτός ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 120 kW, είναι τοποθετημένος ακριβώς δίπλα στον κινητήρα εσωτερικής καύσης και συνδέεται με τον στροφαλοφόρο άξονα μέσω ενός μειωτήρας στροφών (MGU-K = Motor Generator Unit Kinetic) – μια τεχνολογία από τη Formula 1 που εξασφαλίζει μέγιστη αποδοτικότητα και κορυφαίες επιδόσεις.

Αμιγώς ηλεκτροκίνητος μπροστινός άξονας.

Αμιγώς ηλεκτροκίνητος μπροστινός άξονας.

Η θερμική απόδοση του κινητήρα εσωτερικής καύσης με ηλεκτρικό στροβιλοσυμπιεστή (MGU-H) σε συνδυασμό με τον ηλεκτροκινητήρα στον στροφαλοφόρο άξονα (MGU-K) θα υπερβαίνει το 40 τοις εκατό - τιμή ρεκόρ για τα αυτοκίνητα παραγωγής. Επιπλέον, χρησιμοποιούνται δύο ακόμα ηλεκτροκινητήρες ισχύος 120 kW ο καθένας στον μπροστινό άξονα.

Καθένας τους είναι συνδεδεμένος με τους μπροστινούς τροχούς μέσω ενός κιβωτίου υποπολλαπλασιασμού. Ο ηλεκτροκίνητος μπροστινός άξονας θα επιτρέπει ξεχωριστή επιτάχυνση και επιβράδυνση ανά τροχό και, συνεπώς, διαφορετική κατανομή της ροπής στρέψης για εξαιρετικά δυναμική οδήγηση.

Εντυπωσιακές τιμές επιτάχυνσης.

Εντυπωσιακές τιμές επιτάχυνσης.

Ο οδηγός μπορεί να εκκινεί το όχημα αμιγώς ηλεκτρικά. Το hypercar κινείται αρχικά μόνο από τους ηλεκτροκινητήρες στον μπροστινό άξονα, ενώ ο ηλεκτροκινητήρας στον στροφαλοφόρο άξονα ενισχύει την στιγμιαία επιτάχυνση.

Πλευρική άποψη της Mercedes-AMG Project ONE.

Εάν ο οδηγός πατήσει το πεντάλ με περισσότερη δύναμη και απαιτήσει περισσότερη ισχύ, ενεργοποιείται ο κινητήρας V6. Όσο αυξάνεται ο αριθμός στροφών, το σύστημα μετάδοσης κίνησης αναπτύσσει την πλήρη απόδοσή του. Η λειτουργία Race Start εξασφαλίζει εντυπωσιακές τιμές επιτάχυνσης: η επιτάχυνση 0–200 km/h διαρκεί λιγότερα από έξι δευτερόλεπτα. Εάν ο οδηγός απελευθερώσει το πεντάλ γκαζιού και αφήσει το όχημα να ρολάρει, το σύστημα μεταβαίνει στο ηλεκτρικό σύστημα κίνησης μπροστινού άξονα – και ανακτά, υπό φυσιολογικές συνθήκες οδήγησης, έως και το 80 τοις εκατό της ενέργειας, την οποία τροφοδοτείται στην μπαταρία.

Αυτοματοποιημένο μηχανικό κιβώτιο 8 ταχυτήτων.

Άποψη του εσωτερικού της Mercedes-AMG Project ONE.
Πίσω άποψη της Mercedes-AMG Project ONE.

Αυτοματοποιημένο μηχανικό κιβώτιο 8 ταχυτήτων.

Η ισχύς μεταδίδεται στους πίσω τροχούς μέσω ενός μηχανικού κιβωτίου 8 ταχυτήτων που αναπτύχθηκε ειδικά για τη Mercedes-AMG Project ONE. Ενεργοποιείται υδραυλικά και επιτρέπει την αλλαγή των ταχυτήτων είτε χειροκίνητα, με τα χειριστήρια αλλαγής ταχυτήτων στο τιμόνι, είτε αυτόματα. Για την επιβράδυνση, χρησιμοποιείται ένα εξελιγμένο σύστημα κεραμικών σύνθετων φρένων υψηλής απόδοσης και βελτιστοποιημένου βάρους. Το χαμηλό βάρος μειώνει τις μη αναρτημένες μάζες αυξάνοντας έτσι τη δυναμική οδήγηση και την ευελιξία.

Καινοτόμα ανάρτηση τύπου push-rod.

Καινοτόμα ανάρτηση τύπου push-rod.

Εμπρός και πίσω χρησιμοποιείται ο σχεδιασμός πολλαπλών συνδέσμων. Η ρυθμιζόμενη καθ' ύψος ανάρτηση παρουσιάζει διάφορες ιδιαιτερότητες: τα δύο γόνατα ανάρτησης τύπου push-rod (ράβδου ώσης) είναι τοποθετημένα εγκάρσια προς την κατεύθυνση πορείας. Η πρωτοποριακή διάταξη της μονάδας ελατηρίου/αποσβεστήρα αντικαθιστά τη λειτουργία και τη χρήση μιας εγκάρσιας σταθεροποιητικής ράβδου. Η συγκεκριμένη λύση είναι αξιόπιστη για την αποτροπή ταλαντώσεων ακόμα και σε πολύ γρήγορες αλλαγές κατεύθυνσης, χωρίς να μειώνει την άνεση. Η συνολική διαμόρφωση των ελατηρίων και των αποσβεστήρων είναι σχεδιασμένη για απόλυτα ισορροπημένη, ελεγχόμενη και, κυρίως, σπορ οδική συμπεριφορά. Σε αυτή συμβάλλουν, επίσης, η τετρακίνηση και η τεχνολογία Torque Vectoring.

Κάτι περισσότερο από ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο για το δρόμο.

Κάτι περισσότερο από ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο για το δρόμο.

Η Mercedes-AMG Project ONE δεν είναι απλώς ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο για το δρόμο, που μεταφέρει την τελευταία υβριδική τεχνολογία της Formula 1 με απόλυτη ακρίβεια στο δρόμο και συνδυάζει τις κορυφαίες επιδόσεις στην πίστα αγώνων με την πρακτικότητα στις καθημερινές μετακινήσεις. Είναι το αυτοκίνητο που παρουσιάζει για πρώτη φορά την τεχνολογία ηλεκτρικού υβριδικού συστήματος κίνησης υψηλών επιδόσεων, τα εξελιγμένα συστήματα ανάρτησης και το διευρυμένο ηλεκτρονικό σύστημα αυτοκινήτου που θα εξοπλίσουν τα μελλοντικά αυτοκίνητα παραγωγής της AMG.

Πλευρική άποψη της Mercedes-AMG Project ONE με ανοιχτές τις προς τα επάνω ανοιγόμενες πόρτες.