WLTP και RDE – οι νέες διαδικασίες δοκιμών.

Ακόμη και η διαδικασίες πιστοποίησης φτάνουν κάποτε στο τέλος της ζωής τους. Έτσι, η "Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure" (Παγκοσμίως εναρμονισμένη διαδικασία δοκιμών ελαφρών οχημάτων), εν συντομία WLTP, αντικαθιστά πλέον τη διαδικασία NEDC για τον υπολογισμό των τιμών κατανάλωσης και εκπομπών ρύπων. Ο "Νέος Ευρωπαϊκός Κύκλος" (NEDC), ο οποίος χρησιμοποιείται από το 1992 στην Ευρώπη, αναπτύχθηκε αρχικά ως θεωρητική μέθοδος μέτρησης. Ωστόσο, μία σύγχρονη διαδικασία πιστοποίησης θα έπρεπε να παρέχει τιμές όσο το δυνατόν πιο κοντά στις πραγματικές. Η διαδικασία NEDC δεν μπορούσε να ανταποκριθεί σε αυτή την απαίτηση. Για το λόγο αυτό, αναπτύχθηκε η διαδικασία WLTP από μία πρωτοβουλία της Οικονομικής Επιτροπής των Ηνωμένων Εθνών για την Ευρώπη (UNECE). Ο νέος κύκλος δοκιμών WLTP βασίζεται σε πραγματικά δεδομένα οδήγησης που συλλέγονται εμπειρικά από διαδρομές στην Ασία, στην Ευρώπη και στις ΗΠΑ και είναι, συνεπώς, πολύ πιο αντιπροσωπευτικός.

Επιπλέον, στη νέα διαδικασία πιστοποίησης οι εκπομπές ρύπων μετριούνται σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης του οχήματος στο δρόμο. Για τις πιο πρόσφατες προδιαγραφές καυσαερίων Euro 6c, Euro 6d-TEMP και Euro 6d, η πιστοποίηση WLTP ολοκληρώνεται στο εργαστήριο με μία μέτρηση των εκπομπών ρύπων στο δρόμο. Ο υπολογισμός των "Real Driving Emissions" (Εκπομπών σε Πραγματικές Συνθήκες Οδήγησης), εν συντομία RDE, διασφαλίζει ότι οι οριακές τιμές εκπομπών οξειδίων αζώτου και σωματιδίων τηρούνται επίσης κατά την οδήγηση στο δρόμο και όχι σε εργαστηριακές συνθήκες.

Πιο διαφανείς και πιο κοντά στην πραγματική κατανάλωση στο δρόμο.

Η διαδικασία WLTP μειώνει τη διαφορά ανάμεσα στις τιμές που μετριούνται στο δοκιμαστήριο και στις πραγματικές τιμές κατανάλωσης. Αυτό οφείλεται στο νέο κύκλο οδήγησης, ο οποίος αντιπροσωπεύει καλύτερα τα σύγχρονα προφίλ οδήγησης. Επιπλέον, οι τιμές κατανάλωσης πρέπει να προσδιορίζονται ειδικά για κάθε όχημα. Αυτό σημαίνει ότι κατά τον υπολογισμό των τιμών πιστοποίησης, πρέπει να λαμβάνονται υπόψη η μάζα, η αεροδυναμική αντίσταση, η αντίσταση κύλισης και ο προαιρετικός εξοπλισμός. Επίσης, υπάρχει και ο υπολογισμός των "Real Driving Emissions" (Εκπομπών σε Πραγματικές Συνθήκες Οδήγησης), εν συντομία RDE, ο οποίος διασφαλίζει ότι οι οριακές τιμές εκπομπών οξειδίων αζώτου και σωματιδίων τηρούνται επίσης κατά την οδήγηση στο δρόμο και όχι σε εργαστηριακές συνθήκες.

Ωστόσο, ούτε η διαδικασία WLTP μπορεί να παρέχει "εξατομικευμένες" τιμές κατανάλωσης. Παραμένει ένας τυποποιημένος κύκλος δοκιμών, ο οποίος δεν μπορεί να αποτυπώσει την προσωπική κατανάλωση κάθε οδηγού. Η πραγματική κατανάλωση ενός οχήματος στο δρόμο εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την προσωπική οδηγική συμπεριφορά, τα χαρακτηριστικά της διαδρομής, την πυκνότητα της κυκλοφορίας, το φορτίο του οχήματος και από εξωτερικούς παράγοντες, όπως η θερμοκρασία. Όλα αυτά δεν μπορούν να προσδιορίζονται πλήρως ξεχωριστά με μία τυποποιημένη διαδικασία δοκιμών.

WLTP & RDE συνοπτικά

Είδη εκπομπών ρύπων

Λιγότερες εκπομπές ρύπων για καλύτερη ποιότητα αέρα.

Φάση μετάβασης

Διαφορετικές ημερομηνίες εφαρμογής στην ΕΕ.

WLTP

Ρεαλιστικότερος υπολογισμός κατανάλωσης και εκπομπών με τη νέα διαδικασία WLTP.

Σύνεπειες για τους πελάτες

Ενιαία πιστοποίηση, διαφορετική φορολόγηση.

RDE

Μέτρηση σωματιδίων και άνθρακα στο δρόμο με τη διαδικασία Real Driving Emissions (RDE).

Οδηγική συμπεριφορά

Οδηγείτε έξυπνα, εξοικονομείτε καύσιμο. Βελτίωση της αποδοτικότητας μέσω της οδηγικής συμπεριφοράς.